Házunk tája...

2020.08.20

A bezárt tavasz után a nyár is gyorsan elszállt. Javarészt a kis tanyánkon voltunk. A felújítással voltunk elfoglalva. Teljes vakolat csere után burkolás, festés, mázolás volt a nyári programunk. Mindezt magunk csináltuk.

A kertben sose látott poloska és csiga invázió miatt nem sok minden termett, igaz nem is tudtam annyit foglalkozni vele, mint máskor szoktam. A bio permetszerek csődöt mondtak a poloskák ellen. Megették az összes csemegekukoricámat, paradicsomomat. A csigák megrágtak minden levelet, ehetetlen lett a saláta, spenót, sóska. Az idén először volt ökörszív paradicsompalántám. Nagyon finom, lédúsfajta paradicsom. Jövőre többet fogok ültetni. Már csak a poloskák elleni védekezést kell megoldani. A virágos kertem megint ezer színben pompázott. Az egyik rózsatövön több mint ötven virág nyílt egyszerre.

A diófánk megint beteg, öli a dióburoklégy. Nem vagyok híve a permetezésnek, de az idén több módszert is bevetek a diófáink érdekében. Már második éve a 8-10 diófáról egy szem diót sem tudtam szedni. Azt olvastam több mezőgazdasági oldalon, hogy össze kell gereblyézni a lehullott leveleket és diókat, ezt el kell égetni. A talajt és a fát le kell permetezni. Lesz program az őszre is. A fejleményekről majd beszámolok.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el