Nem tudom, hova rohan az idő...

2023.05.14

Úgy elrohant másfél év, hogy észre sem vettem. Azt mondták, hogy ha nyugdíjas leszek, rá fogok érni mindenre. Ezzel szemben minden nap komoly logisztika, hogy a tervezett munka beleférjen a napomba.

Persze benne van az is, hogy lassabban megy minden, de azért én ezt nem értem, miért rohan az idő. Egy kicsit megállhatna, amikor a gyerekeimmel és az unokámmal vagyok. Életem legszebb pillanatai ezek.

Kis tanyánkon folyamatosan zajlik az élet, vetek, kapálok, mulcsozok, befőzök, szárítok, tartósítok. A virágjaim bearanyozzák a mindennapjaimat. A reggeli kávémat a teraszon fogyasztom el és minden nap rácsodálkozok a gyönyörű természetre. Nagyon sok madárkánk van. Cinkék, galambok, rigók, harkály, verebek, fecskék, bagoly és tengelic.

Évekkel ezelőtt beköltözött a kemencés házba egy fecskepár. Szép kis fészket készítettek a gerendára. Az első télen tettem a fészek alá egy deszkát, hogy megfogja a piszkot. Azóta is minden évben itt költenek. Mindig megsiratom őket, amikor elmennek. Volt egy kis bagoly sztorim is. A kemencés házban kaparászást hallottam, azt hittem egér. Közben a kemence ajtó mögül jött a zaj. Kinyitom az ajtót, hát ott gubbaszt egy picike bagoly. Fogtam a nagy kemencés kesztyűt, felhúztam és megfogtam a kis porul járt madárkát és szabadjára engedtem. Bele esett a kéményünkbe, még szerencse, hogy meghallottam.

Élvezem a vidéki életet. Az emberek sokkal közvetlenebbek, ha megkérdezik, hogy vagyok, várják a választ is. Igyekszem mindenki felé segítőkész lenni. Sok önkéntes munkám is van. Többször tartottam kézműves foglalkozást is gyerekeknek. Most anyák napjára kreppvirágot készítettünk. Továbbra is jól működik a barterezés. Főleg növényeket szoktunk cserélni. De volt már rá példa, hogy csokit vagy tojást kaptam a növényekért cserébe.

Sok tapasztalatot gyűjtök a kertészkedéssel kapcsolatban. Eléggé agyagos a földünk, így nem minden marad meg benne. Minden évben kap szerves trágyát (lótrágya), komposzt földet és mulcsozom is, de ennek ellenére küzdelmes a termelés. Mivel nem permetezek, gyógynövényekből készítek permetlét. Ilyen az erjesztett csalánlé is, ami kiváló kondicionáló szer és utálják a levéltetvek. Ezenfelül jól bejött a növénytársítás is. Tényleg segítik, erősítik egymást a növények. Amivel nem bírok, az a csiga áradat. Csináltam már sörös csapdát, körbeszórtam fahamuval, ideig-óráig jó, aztán újból jön a sok csiga.

Egyelőre ennyi, igyekszem hamarabb jelentkezni. Mindenkinek sok egészséget kívánok.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el